top of page

הכל מבוסס תוכנה

עולם מערכות המידע הוא עולם דינאמי אשר משתנה לעיתים מקצה לקצה כתוצאה מטכנולוגיות פורצות דרך המאפשרות ערך מוסף אמתי ללקוחות הקצה. בכל דור ישנן מספר טכנולוגיות המשנות את אופי וצורת המערכות שלנו ב-Data Center כנותני שירות לצרכני התשתיות וכך בלי לשים לב אנחנו בלב ליבה של מהפכה שהחלה לפני למעלה מעשור, כש-VMware הוציאו לאוויר העולם את vSphere, הטכנולוגיה המאסיבית הראשונה אשר אפשרה לקיים חוכמה מבוססת תוכנה.

באמצעות vSphere ניתן היה כבר אז לעבוד בתצורה של Software Define עבור שכבת ה-Compute דבר ששינה את העולם ברמת עיצוב תשתיות המחשוב המודרניות כפי שאנו מכירים היום. כך, כבר אז עם אותה חומרה שעד אותו יום ידעה להריץ שרת או אפליקציה בודדת, ניתן היה להריץ מספר מכונות ווירטואליות על אותה חומרה פיסית ומשם על ידי שדרוג של שכבת התוכנה בלבד לקבל יכולות מתקדמות יותר (HA, DRS, FT) שעם הזמן לא ניתן להסדר בלעדיהן.

כבר מספר שנים שהטכנולוגיה מנסה לחכות את המודל המוצלח הזה לעולמות נוספים וכבר לפני מספר שנים פגשנו מוצרים אשר פרצו את הדרך וכיום עושים בצורה מושלמת Software Define עבור תשתיות התקשורת ואבטחת המידע (Software Define Networking) באמצעות NSX וכן עבור תשתיות האחסון (Software Define Storage) באמצעות vSAN.

כאשר מסתכלים על התמונה הרחבה, מדובר בסך הכול בחוליות אשר היו חסרות כדי להשלים מערך שלם של חוכמה מבוססת תוכנה ב-Data Center אשר תפקידו מעבר לשיפור היכולות על גבי אותם הברזלים, הוא להנגיש לנו כמנהלי מערכות המידע בארגון, ממשקים תוכנתיים אל אותן שכבות (מיחשוב, תקשורת, אבטחת מידע ואחסון) למקום מרכזי אחד ולייצר אורקיסטרציה שלמה שתדע לבצע אוטומציות מורכבות שבעבר היו גוזלות כמויות זמן אדירות.

קונספט ה-Software Define Data Center או בקיצור SDDC, בא ונותן מענה תוכנתי עבור כלל השכבות ומאפשר לנו על גבי כל חומרה (Any x86), כל אחסון (Any Storage) וכל רכיב תקשורת (Any Network) לקיים מערך תוכנתי עליו ניתן לייצר אוטומציות מלאות כגון הקמת סביבת בדיקות מבודדת או הקמת כיתות לימוד החל מיצירה של נפחי האחסון, הקמה של כלל המכונות ועד הקמת רשתות, Access Lists... והכל בלחיצת כפתור.

לסיכום, מעבר לחיסכון אדיר בזמן, מוצרי ה-Software Defined Data Center בחבילת ה-VMware Cloud Foundation מאפשרים לארגון להתייעל ברמת מתן השירותים הפנים ארגוניים ולמעלה מכך לספק יכולות מתקדמות ואוטומציות יוצאות דופן שיאפשרו לארגון להגיע בזמן לשוק עם מוצרים.


 RECENT POSTS: 
Share it:
bottom of page