top of page

Everything Between N+1 and FTT

StartFragment

החלטתם Hyper-Converged עם vSAN ועכשיו נכנסתם לעובי הקורה ואתם קצת מתחילים להתבלבל בין כל צורות ההגנה האפשריות על המידע? עד סוף הכתבה אתם כבר תדעו לבד מה מתאים לכם ולארגון שלכם... ועל הדרך גם להבין מה ההבדל בין N+1 ל-FTT.

נתחיל מאיפה שהכי קל, N+1 בתשתיות מחשוב מתייחס לכמה שרתים מארחים (Hosts) בתשתית הווירטואלית שלי אני יכול לאבד ברמת משאבי החומרה (לרב מתייחס לזיכרון ומעבד) ועדיין לספק מענה מלא לכלל התשתית והמכונות הווירטואליות בארגון על כלל השרתים המארחים שנותרו.

לדוגמא, נניח שיש לנו תשתית עם 3 שרתי ESXi כאשר כל שרת בעל 20 vCPU's ו-128GB RAM, בכדי להיות מוגן בתצורה של N+1 אני בעצם יכול להעמיס את הסביבה בדוגמא עד 40 vCPU's ו-256GB RAM על גבי 3 השרתים אפילו שבפועל יש לי 60 vCPU's ו- 384GB RAM. במידה ואני עובר את תצורת ה-N+1 שלי, במקרה של נפילה או תחזוקה של שרת בודד, התשתית לא תוכל לשאת בעומס כלל המכונות הווירטואליות בסביבה.

בתשתיות ווירטואליות המקושרות למערכות אחסון מסורתיות המידע כבר מוגן ברמת מערכת האחסון באמצעות Raid Groups, דיסקים ששימשו כ-Parity, דיסקים ששימשו כ-Spare ובקרים כפולים שגיבו אחד את השני.

וגם בתשתיות ווירטואליות מבוססות Hyper-Converged בהם הדיסקים יושבים בתוך שרתי ה-ESXi נדרשת הגנה על המידע והפעם גם ברמת נפחי האחסון.

כדי להבין את הנושא לעומק ישנם 2 מונחים אשר מרכיבים את ההגנות עבור המידע שלנו אותם יש להכיר:

  • (FTT (Failures To Tolerate זהו מנגנון ההגנה על המידע בתשתיות Hyper-Converged מבוססות vSAN. או במילים אחרות, כמה שרתים מארחים יכולים ליפול מבלי שאאבד את המידע וגישה למכונות הווירטואליות שלי. כיום התצורות הנפוצות הן FTT=1 ו-FTT=2, כאשר תמיד אפשר (אם יש כסף) להשתולל ולהגדיר את ה-FTT למספר גדול יותר.

  • (FTM (Failure Tolerance Method מדבר בעצם על סוג ה-RAID אותו נפעיל ב-FTT שנבחר. כיום קיימים 2 סוגים של FTM:

  • RAID1 (זמין עבור תצורות היברידיות ותצורות All Flash) - בהגנה זו, מכונה ווירטואלית של 100 גיגה ב-FTT1 (ב-RAID1) תתפוס 200 גיגה, כאשר מכונה בנפח זהה ב-FTT2 (ב-RAID1) תתפוס 300 גיגה (50% יותר!).

  • RAID5/6 (זמין עבור תצורת All Flash בלבד!) - בהגנה זו, מכונה ווירטואלית של 100 גיגה ב-FTT1 (ב-RAID5/6) תתפוס 133 גיגה (כבר חיסכון של 67 גיגה מתצורה זהה ב-RAID1). ב-FTT2 החיסכון אפילו גדול יותר, מכונה בנפח 100 גיגה ב-FTT2 (ב-RAID5/6) תתפוס 150 גיגה (50% פחות מתצורה זהה ב-RAID1!).

להלן טבלה המכילה כללים שיעשו לכם קצת סדר וחיים קלים בחישוב הנפח בהתאם להגנות הנבחרות

ולסיום 2 עניינים קטנים שיש לקחת בחשבון

  1. נושא הביצועים - חשוב להבין בתהליך ה-Sizing שכל תצורה תספק ביצועים שונים וכוח עיבוד שונה ולכן יש ולבחור בקפידה את התצורה המתאימה... כך לדוגמא ב-FTT2 ישנו הבדל משמעותי בביצועים ובצריכת משאבי העיבוד בין FTM=RAID1 לבין FTM=RAID6.

  2. נפח הדיסק הנוסף שהולך לאיבוד כמו Partition, Checksum, VM home objects וכו'... כפי שניתן לראות בתמונה מטה

לסיכום, כשאתם הולכים לפרויקטים שהם קצת יותר מורכבים ומצריכים תכנון מתקדם ונכון, חשוב לקבל ליווי מחברה עם ניסיון וידע עשיר בנושא.

לכל שאלה, אושרי - 052-6155755.

EndFragment

 RECENT POSTS: 
Share it:
bottom of page