top of page

vSphere 6.5 - Part1

StartFragment

כחודש וחצי עברו מאז יצא vSphere 6.5 והגיע הזמן לסכם את המיטב מהיכולות החדשות שבאו לשפר לנו את החיים. בבלוג הבא אתאר את השינויים המהותיים בנושאים הבאים:

  • vSphere Installer

  • vCenter Virtual Appliance

  • VMware vCenter High Availability

  • Backup and Restore

  • vSphere Web Client

  • Host Profiles

  • Auto Deploy

vSphere Installer

כבר שנים שמשתמש ה-MAC (ואני בניהם) מייחלים ל-Installer שסוף סוף ירוץ גם על MacOS והחדשות הטובות שבגרסת 6.5 מעבר ל-Windows ההתקנה נתמכת בצורה טבעית גם דרך מערכות הפעלה נוספות כגון MacOS / Linux ללא הצורך בהתקנה של Plugins.

כמו כן, בגרסת vSphere 6.5 שרת ה-vCenter Server Appliance שודרג בצורה משמעותית עם יכולות שכולנו חיכינו להן כגון: כלי הגירה בין vCenter Appliances, שיפור בניהול ה-vCenter Appliance, יכולות HA מובנות בין 2 שרתים vCenter Appliances וכן שירות מובנה המציע גיבוי ושחזור של שרת ה-vCenter.

מעבר ליכולות אלו גם שירות ה-vSphere Web Client שופר בצורה משמעותית וכיום ישנה תמיכה מלאה ב-HTML5 לטובת השימוש ב-vSphere Web Client בכל סוגי המכשירים.

שיפור יכולות הניהול עבור ה-vCenter Virtual Appliance

מגרסה לגרסה מתרחבות עבור מנהלי התשתית הווירטואלית יכולת הניהול עבור ה-vCenter Virtual Appliance וכיום מעבר ליכולות ה-Real Time עבור נתוני צריכת המעבד והזיכרון של המכונה ניתן לקבל גם את ניצולת הרשת ותפקוד ה-DB ברמת צריכת דיסק וכן תקינות המידע, דבר המאפשר להתעסק פחות בפקודות CLI כדי לנהל משאבים אלו.

חידוש נוסף הינו יכולת גרסת ה-vCenter Server Appliance Migration Tool החדשה מאפשרת להגר vCenter היושב על Windows אל vCenter Appliance.

תצלום המסך הבא מציג את ה-Database Monitoring Screen המציג יכולות חדשות בניתור ה-PostgreSQL שבין השאר מציגות את הנפחים אותם תופס ה-Database וכן סטטיסטיקות והתראות חיות, לדוגמא שהמקום ב-DB הולך להסתיים ויכולות כיבוי תקין ואוטומטי של השרת לפני קריסה כתוצאה של חוסר במקום פנוי.

VMware vCenter High Availability

בגרסאת vSphere 6.5 קיימות יכולות HA ייחודיות ל- vCenter Virtual Appliane, עדיין השרת עובד בתצורה של Active/Passive עם שרת Witness אך בגרסא זו ניתן לבנות \ לשבור או לשנות את ה-vCenter HA מבלי לפגוע בגישה אל שרת הניהול או קפיצה אוטומטית של השירות באמצעות Failover.

ל-vCenter Appliance 2 סוגי רפליקציות בין ה-Active Node ל-Passive Node, אחד מבוסס רפליקציה ברמת ה-PostgreSQL והשני מבוסס File System Replication מחוץ ל-Database דבר המאפשר לשמור על שירותיות וקונסיסטנטיות מלאה של שרת ה-vCenter.

Backup and Restore

vCenter Server 6.5 מציע יכולות מובנות (אין צורך כבר בפינגים) עבור גיבוי שחזור והגירה של vCenter בין התקנים המאפשרים שמירה מלאה של ההיסטוריה עבור ה-Alerts/VMs/Tasks/Performance ועוד...

הגיבוי מתבצע על ידי גיבוי סט הקבצים משני ה-vCenter Appliance Nodes (Active/Passive) באמצעות הפרוטוקולים המוכרים FTP/SCP/HTTP, כאשר השחזור מתבצע דרך ה-Installer של ה-vCenter Appliance בלחיצת כפתור כאשר מתבצע תהליך של הפצה של vCenter Appliance חדש, אליו משוחזרים כלל הקבצים העדכניים וה-UUID של ה-vCenter שנפל (אפשר לבצע גם בצורה מוצפנת).

vSphere Web Client

כפי שהובטח בגרסאות הקודמות, ב-vSphere 6.5 שירות ה-Web Client מכיל תמיכה מלאה ב-HTML5 ו-API Tools כולל Vmware Power CLI ותמיכה חדשה ב-vCenter REST API.

TAB ה-Manage שונה ל-Configure (כפי שהופיע ב-vSphere Client המסורתי) וכן מספר TAB's נוספים נכנסו תחת Hosts/VM's/Data Stores בכדי להפוך את ה-Web Client לכמה שיותר אינטואיטיבי. וכן תמיכה ב-Windows Pass Through Authentication באמצעות התקנה של Plugin חדש שנכתב לצורך כך.

VMware מדגישים כי קיים שיפור משמעות בכל נושא הביצועים של ה-Web Client בעיקר כתוצאה מפיצ'ר ה-Live Refresh החדש בגרסה זו.

vSphere Update Manager

יכולת ה-vSphere Update Manager ממשיכה להיות היכולת המועדפת על מנהלי התשתית הווירטואלית לטובת שדרוג התשתית ושמירה על עקביות הגרסאות. Update Manager 6.5 הינו אינטגרטיבי בצורה מלאה עם vCenter Appliance דבר שמפשט את העניינים ומבטל את הצורך במכונת VM נוספת, כולל רישוי Windows, Database וכו'...

ניתן לנהל את Update Manager 6.5 בצורה מלאה מתוך ממשק ה-vSphere Web Client וכיום הממשק כולל גם מספר Workflows לתפעול ותחזוקה יומיומית לדוגמא, Checkbox המאפשר לשמור את כל השינויים שבוצעו בשדרוג האחרון.

Host Profiles

יכולת ה-Host Profile אשר הוצגה לראשונה ב-vSphere 4.0, שופרה בצורה משמעותית בניהול הפרופילים יחד עם לא מעט משימות יומיומיות. ממשק הגרפי עודכן וכעת גם הוא חלק מ-vSphere Web Client ומאפשר חיפוש בפרופילים, גישה מהירה ממסך הבית (דרך Favorites) לקונפיגורציות נבחרות.

בנוסף נוצרה יכולת חדשה המאפשרת לנהל היררכיה של Host Profiles כולל העתקה של הגדרות מ-Host Profiles קיימים לתוך Host Profile חדש.

כמו כן, יכולות בדיקות התאימות השתפרו וכיום מציגות מידע טרם החלת ה-Host Profile כפי שמופיע בתצלום מטה

Auto Deploy

יכולת ה-Auto Deploy מאפשרת להפיץ שרתי ESXi באמצעות PXE Boot והיתה זמינה עד היום ע"י פקודותPower CLI וסקריפטים וכיום vSphere 6.5 מציגה תצוגה גרפית מלאה לטובת הפצה וניהול גרסאות המאפשרת ניהול קל ופשוט של התשתית.

אחד הפיצ'רים המשמעותיים ב-Auto Deploy המחודש מביאים את היכולת להוריד גרסאות ESXi ישירות מ-Vmware ואיתן לבנות Build אותו ניתן יהיה להפיץ בקלות או לייצא לקובץ Zip או ISO.

יכולת גרפית לנתר הפצה של הוסטים וסטטוס Real Time לגבי מצב התקדמות ההפצה ואם יש בעיה אז פירוט מלא על כך.

בבלוג הבא אסקר את יכולות ה-HA החדשות המעולות המגיעות עם vSphere 6.5 כולל Proactive HA ו-HA Orchestrator Restart.

EndFragment

 RECENT POSTS: 
Share it:
bottom of page